• سه شنبه ٩ آبان ١٤٠٢-١٠:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٩٥
نجفی تذکر داد:2-188

وحشی گری رژیم صهیونیستی خلاف منشور سازمان ملل است / شهرداری لایحه شهر دوستدار سالمند را به شورا بیاورد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره جنایت غیرانسانی رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم غزه برخلاف ماده ۵۱ منشور سازمان ملل می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، طی تذکر پیش از دستور یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا، به مصوبه شهر دوستدار سالمند اشاره کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای به نام شهر دوستدار سالمند داشته که در راستای تبصره ذیل بند ج ماده یکم این مصوبه، دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان را نیز تصویب کرده که در تبصره یکم ماده دوم این دستورالعمل آمده است؛ دوره اجرای آن به مدت حداکثر ۲ سال پس از تاریخ ابلاغ اعتبار داشته و ادامه اجرای آن منوط به ارائه گزارش ارزیابی و بازنگری در فرآیند اجرا به منظور بهبود ارائه خدمات در قالب ارائه لایحه جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران می باشد که این لایحه تا کنون به شورا ارسال نگردیده است.
نجفی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده شهر تهران به سمت شهر سالمندی در حال حرکت است و آنگونه که اعلام شده ۲۰ درصد از جمعیت تهران سالمند است و میزان رو به افزایش می باشد؛ لذا در راستای تکریم سالمندان و استمرار خدمات رسانی بهینه به آنان به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود تا نسبت به ارسال لایحه مذکور اقدام نماید.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مناسب سازی معابر برای معلولان افزود: همچنین از شهردار تهران می خواهم در راستای مصوبه مناسب سازی میزان معابر مناسب سازی شده را ارائه کند. آمارهایی که در این زمینه اعلام می شود متفاوت بوده و ضرورت دارد آمار دقیقی از میزان مناسب سازی معابر برای معلولان و توان یاب را ارائه شود.
سوده نجفی با اشاره به راه اندازی مرکز خریدی در منطقه ۱۵ گفت: قرار است مرکز خریدی توسط بخش خصوصی در محدوده سه راه افسریه راه اندازی شود که با توجه به نوع خدمات، قطعاً مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت و این موضوع ازدحام و ترافیک زیادی را به وجود خواهد آورد. در حالی که سه راه افسریه یکی از محدوده هایی است که دارای ترافیک می باشد و این موضوع مشکل ترافیکی این محدوده را مضاعف می کند.
وی در پایان گفت:  لذا از شهرداری می خواهم با توجه به اینکه هنوز این مجموعه راه اندازی نشده است با همکاری راهور بررسی های لازم را داشته باشند. شورای شهر از هرگونه سرمایه گذاری در سطح شهر استقبال می کند اما این موضوع نباید مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورد. ابعاد ترافیکی این مرکز بررسی و رفع نگردیده و لازم است بررسی های دقیقی نسبت به ترافیک احتمالی صورت گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: